Zarówno ADP 186, jak i SDP posiadają możliwości diagnozy przez złącze diagnostyczne, a zawarte procedury pomiarowe noszą nazwę pomiarów szeregowych (popularny skrót OBD). Procedury testowe są realizowane w oparciu o procedury i dokumentacje serwisowe producenta pojazdu. Przestrzeganie tych zasad zapewnia szybki dostęp do informacji o pracy badanego systemu. Jak w każdym diagnoskopie można dokonać odczytu i kasowania kodów usterek z pamięci sterownika, wysterować podzespoły wykonawcze, przeprowadzić weryfikację parametrów pracy układu podczas pracy na biegu jałowym, obciążeniach częściowych czy podczas próby drogowej. Bardziej zaawansowane funkcje dotyczą regulacji (nastawów podstawowych) i kodowania jednostek sterujących, dopasowania kluczy itp.

W pełni realizowane są wszystkie standardy diagnostyki pojazdowej
- ISO 9141-2
- ISO 519-4
- ISO 14230-4
- SAE J1850 (VPW)
- SAE J1850 (PWM)
- CARB
- ISO 15765-4 (CAN)
- RS 485
- i EOBD

Wymagania tych norm sprawiły, że diagnoskop posiada zintegrowany interfejs dla linii CAN i Forda. Nie tylko dla Forda realizowana jest procedura spójna z wymaganiami normy OBD II. Program ADP 186 i SDP realizuje w pełni diagnostykę silnika, ABS, Airbag, immobilizera, klimatyzacji, modułów komfortu w oparciu o procedury producenta pojazdu. Dotyczy to szczególnie takich marek pojazdów jak Ford, grupa Fiata (Alfa, Lancia, Fiat), Opel, PSA, Renault, Rover, Saab, grupa VW/Audi, Volvo.


Parametry pracy
















Przeprowadzanie nastawów podstawowych