CDP

CDP PRO

Wraz z ukazaniem się nowej wersji oprogramowania do diagnoskopów firmy Autocom rozszerzyły się możliwości weryfikacji systemów elektroniki samochodowej dla całej linii diagnoskopów. Program jest bogatszy nie tylko do znanego modelu ADP 186, lecz przede wszystkim do CDP. Dzięki nowym procedurom testowym oraz dostępnemu okablowaniu diagnoskop ten posiada pełne możliwości oceny badanych systemów.

Obecnie CDP występuje w dwóch rozwiązaniach: CDP SCAN i CDP PRO. Pierwszy z nich, oparty na współpracy z komputerem kieszonkowym Palmtop, przeznaczony jest do zaawansowanej diagnostyki pokładowej systemów elekronicznych pojazdów. Dzięki systematycznie zmieniającym się aktualizacjom oprogramowania nie jest to, jak dotąd, tylko czytnik kodów, lecz w pełni funkcjonalny diagnostycznie tester. Ciekawą funkcję stanowi automatyczne wyszukiwanie dostępnych systemów w samochodzie przez program CDP Scan.
Więcej na temat tego urządzenia ...więcej >>

Z kolei drugie rozwiązanie, CDP PRO, to już zaawansowane narzędzie diagnostyczne przeznaczone do komunikacji ze sterownikami poprzez złącze diagnostyczne, wyposażone również w przyłącza specyficzne dla danych marek (np. Fiat, BMW, Mercedes). Program testera CDP PRO jest oparty na współpracy z komputerem stacjonarnym lub laptopem. Standardowe wbudowanie łączności bezprzewodowej Bluetooth umożliwia łatwe przemieszczanie się i wykonywanie usług diagnostycznych na sąsiednich stanowiskach pracy. Zasięg do 15 metrów w warunkach warsztatowych jest całkowicie wystarczający do obsługi samochodów z jednego stanowiska komputerowego. Autocom jako pierwszy wśród producentów testerów diagnostycznych wprowadził bezprzewodową komunikację. Pierwsze rozwiązania pojawiły się wraz z wprowadzeniem na rynek modeli ADP 186 i CDP, a było to w 2003 roku. Obecnie ten sposób prowadzenia dialogu z układami elektronicznymi zaczyna być coraz powszechniejszy, przede wszystkim z uwagi na prostotę połączenia i czas niezbędny na ocenę, a dodatkowo wywiera niezapomniane wrażenie na kliencie...

Krótka charakterystyka CDP PRO:

  • odczyt i kasowanie kodów usterek, możliwość ich zapisu i wydruku z drukarki komputera PC

  • wysterowanie podzespołów wykonawczych silnika, ABS, systemów komfortu, klimatyzacji i innych

  • odczyt bieżących parametrów pracy systemów

  • regulacje i nastawy podstawowe

  • kodowanie jednostek sterujących (ABS, Klimatyzacja, komfort)

  • diagnoza linii CAN (m.in. BMW, Fiat, Opel, Peugeot, Renault, Saab,VW, Volvo)

  • diagnostykę pokładową w standardzie OBD II/EOBD - pełna zgodność z protokołami tego standardu

  • wyjątkowa technologia multipleksowa zastosowana w przewodach testowych

  • bezprzewodowa komunikacja Bluetooth

  • współpraca z komputerem stacjonarnym albo przenośnym (notebook) oraz Palmtopem

  • dodatkowa dokumentacja techniczna dla różnych marek pojazdów - TOLERANCE DATA - zintegrowana z programem testera jest doskonałą pomocą techniczną przy naprawach pojazdów

  • systematyczne i obszerne aktualizacje oprogramowania, niegasnące po roku użytkowania

  • małe gabaryty i duża mobilność

  • w bardzo dobrej cenie




Tester CDP PRO posiada program, który opracowany jest zgodny z procedurami serwisowymi producenta pojazdu. Oznacza to w praktyce dostęp do informacji diagnostycznych, takich jak odczyt kodów błędów, funkcje nastaw podstawowych, regulacji, adaptacji i kodowania na tym samym poziomie, co w testerach fabrycznych. Zapewne nie jednemu czytelnikowi nasunie się pytanie czy wszystkie funkcje są dostępne. Odpowiedź krótka - oczywiście, że nie. Lecz funkcje regulacji obrotów biegu jałowego, programowanie kluczy w popularnych markach, kodowania w grupie VW/Audi, czy ostatnia „zmora” - aktywacja czujników w systemie ESP i inne są opracowane i aktywne. Wykluczone są programowania sterowników silników - zmiana wersji programowej pamięci ECU silnika (tylko serwisowe testery z bieżącym oprogramowaniem), niektóre rodzaje konfiguracji w sterownikach Airbag, a więc te z funkcji, do których nawet serwis dopiero poprzez bezpośrednią łączność z producentem ma dostęp.

Posiadając komputer przenośny, nasze stanowisko pracy jest super mobilne. Możemy wykonywać diagnostykę na dowolnym stanowisku warsztatowym, wykonać próbę drogową, czy świadczyć usługi wyjazdowe. Jednak zawsze warto pamiętać o zorganizowaniu specjalnego stanowiska do napraw systemów elektronicznych, gdzie oprócz urządzenia diagnostycznego, będzie komputer z dokumentacją techniczną oraz niezbędne narzędzia do napraw, jak próbniki ciśnienia paliwa, sprężania, mierniki, oscyloskop (o ile nie jest na wyposażeniu testera diagnostycznego) i inne.

CO NOWEGO DLA CDP PRO?

Od początku roku 2008 ta diagnostyczna miniatura przestaje naprawdę być miniaturą. Wraz z pierwszym wydaniem programu diagnostycznego CDP PRO ma prawo wykonywać diagnostykę w pojazdach ciężarowych. Kolejne wydania aktualizacji wzbogacą możliwości diagnostyczne. Już podjęte pierwsze testy na modelach Volvo, MAN, Scania, Renault, DAF świadczą o sile diagnoskopu.

Informacja dla użytkowników CDP PRO: każdy tester z niebieską wtyczką diagnostyczną OBD II jest przystosowany do funkcjonowania z instalacją 24V. Pozostałe modele (czerwony wtyk diagnostyczny) wymagają zastosowania odpowiedniego adaptera, który jest dostępny wraz z oddzielnym oprogramowaniem do testera dla wersji Trucks. Szczegóły u dystrybutora - Tomcar.

Wyposażenie standardowe zestawu diagnostycznego CDP PRO:
- jednostka diagnostyczna CDP PRO z zintegrowanym przewodem 16 pin OBD II
- program na płycie CD-ROM (wkrótce na DVD)
- karta pamięci do Palmtopa 512 MRAM
- przewód połączeniowy do komputera USB
- walizka ochronna
- instrukcja obsługi

Wersja rozszerzona:
- diagnoskop CDP PRO - wyposażenie standardowe
- roczna aktualizacja oprogramowania
- komplet przewodów testowych w walizce ochronnej: BMW, Fiat, MB, Opel, P.S.A., Renault, Saab, VAG, Volvo.

Można również złożyć zamówienie na tester z wybranymi przewodami testowymi. Odpowiedzi na zapytania szczegółowe można uzyskać pod numerem tel. 0501 554-784 lub email: tomcar@tomcar.pl