Czujnik zajęcia fotela pasażera jest oprócz taśmy spiralnej, najbardziej zawodnym elementem systemu poduszek powietrznych. Czujniki te wykonane jako maty umieszczone są w siedziskach, narażone są tam na uszkodzenia mechaniczne. Poza tym po kilku latach intensywnej eksploatacji maty te po prostu pękają. W celu prawidłowego zlokalizowania usterki, zamiast uszkodzonej maty można zainstalować jej emulator. Sterownik "widzi" wówczas prawidłową matę, i można wykasować kody usterek. Wszystkie emulatory są skonstruowane tak, że sterownik dostaje informację o OBECNOŚCI pasażera.
Emulatory podłącza się do wyprowadzeń czujnika, zgodnie z kolorami przewodów.

W przypadku większych zamówień - cena do negocjacji

Emulatory czujnika obecności pasażera
Audi - A8 4D 49
BMW - wszystkie modele do 3 E46 i 5 E39 włącznie - do lutowania 29
BMW - wszystkie modele do 3 E46 i 5 E39 włącznie - oryginalna wtyczka 59
BMW EU - wersje europejskie - piny 119
BMW EU - wersje europejskie - oryginalna wtyczka 139
BMW USA - wersje amerykańskie 198
Fiat - starsze modele 49
Fiat - starsze modele - oryginalna wtyczka 59
Fiat Stilo 135
Ford Mondeo - wyprogramowanie 100
Mazda 119
Mazda - oryginalna wtyczka 139
Mercedes starszy - modele nie wyposażone w system AKSE,bez lampki Airbag OFF 49
MERCEDES uniwersalny starszy - ma lampkę AIRBAG OFF - piny 119
MERCEDES uniwersalny starszy - ma lampkę AIRBAG OFF - oryginalna wtyczka 139
MERCEDES - uniwersalny nowszy - ma lampkę AIRBAG OFF - piny 119
MERCEDES - uniwersalny nowszy - ma lampkę AIRBAG OFF - oryginalna wtyczka 139
MERCEDES - W211 Bosch/Temic - piny 119
MERCEDES EU 198
MERCEDES S W220 - oryginalna wtyczka 139
MERCEDES USA z systemem WSS - wyprogramowanie 200
Opel - wyprogramowanie 100