Instrukcja montażu emulatora BMW
  • 5 E60 2005 - 2010
  • 6 E63 2005 - 2010
  • 7 E65 2005 - 2008
  • Z4 E85 2006 -

    Wszelkie prawa zastrzeżone! Kopiowanie, powielanie i wykorzystywanie zdjęć i opisów w całości lub ich części bez zgody autora jest zabronione i będzie zgłaszane do odpowiednich organów ścigania.

    1. Diagnostyka systemu.

    Objawem uszkodzenia maty jest zapalanie się lampki kontrolnej systemu poduszek powietrznych, w momencie siadania lub wysiadania pasażera. Dobrze jest potwierdzić wystąpienie problemu maty diagnostyką komputerową, ponieważ nie zawsze takie zachowanie lampki jest spowodowane uszkodzeniem maty.
    Po zamontowaniu symulatora trzeba skasować kody usterek z odpowiedniego modułu SRS.
    Konieczne jest też zamontowanie symulatora czujnika zamka pasa.
    Symulator można zamontować także w modelu 7 E65 na tylnej kanapie. Jedyna niedogodność jest taka, że po każdym włączeniu zapłonu na siedzeniu, w którym został zamontowany symulator będzie automatycznie wysuwany zagłówek.

    2. Montaż symulatora.
    Wyłączyć zapłon.
    Odnaleźć pod fotelem pasażera złącze maty - czarne 4-pinowe. W stronę siedziska wychodzą 3 przewody - biały, brązowy i czerwony.



    Montaż w wersji z oryginalnym wtykiem.

    Odpiąć złącze maty. Złącze jest zabezpieczone zatrzaskiem, który trzeba nacisnąć aby je rozpiąć. W miejsce oryginalnego złącza zapiąć symulator jak na zdjęciu.


    Symulator warto zamocować do stelaża fotela np. za pomocą opaski samozaciskowej.

    3. Montaż symulatora zamka pasa

    Po zamontowaniu symulatora maty, który podaje informację, że pasażer siedzi na swoim fotelu, będzie stale paliła się kontrolka zapięcia pasów bezpieczeństwa. Trzeba wówczas zamontować symulator czujnika w zamku pasa pasażera, taki żeby elektronika widziała, że jest zapięty pas pasażera. Symulator taki jest w dostarczanym przez nas zestawie.
    Najwygodniej jest montować symulator na złączu kablowym pod fotelem pasażera.
    Odnaleźć złącze pod fotelem jak niżej.

      

    Zaznaczone jest złącze czujnika zamka pasa. Można już w tym miejscu przeciąć przewody i dolutować symulator. Można też rozpiąć złącze i po odblokowaniu zatrzasku wysunąć wtyczkę.



    Montaż wersji do lutowania.

    Odciąć przewody od strony czujnika zamka pasa i dolutować symulator zgodnie z kolorami przewodów.



    Wsunąć złącze z powrotem w obudowę, zapiąć całość pod fotelem.

    Montaż wersji na pinach.

    Wyjąć piny z korpusu złącza. Piny są zabezpieczone przed wysunięciem zatrzaskami, które trzeba nacisnąć przy pomocy np. małego wkrętaka.



    Wsunąć piny symulatora w korpus złącza, tak aby zatrzasnęły się zatrzaski.



    Wsunąć złącze z powrotem w obudowę, zapiąć całość pod fotelem.