Instrukcja montażu emulatora BMW
3 E36, E46
5 E34, E39
7 E38
Z3 E36
X3 E83 2002-2009 - tylko wersja europejska
X5 E53 1998-2004
Wszelkie prawa zastrzeżone! Kopiowanie, powielanie i wykorzystywanie zdjęć i opisów w całości lub ich części
bez zgody autora jest zabronione i będzie zgłaszane do odpowiednich organów ścigania.
1. Diagnostyka systemu.
Objawem uszkodzenia maty jest zapalanie się lampki kontrolnej systemu poduszek powietrznych, w momencie siadania lub wysiadania pasażera. Dobrze jest potwierdzić wystąpienie problemu maty diagnostyką komputerową, ponieważ nie zawsze takie zachowanie lampki jest spowodowane uszkodzeniem maty. Tester zazwyczaj wyświetla kod usterki nr 26.
W modelu 3 E46 spotkaliśmy przypadki zaniku masy na module elektronicznym maty. Trzeba wówczas doprowadzić nowy przewód masy, najlepiej z oczka masy, które znajduje się na progu, blisko fotela.
Czasami po zamontowaniu symulatora trzeba skasować kody usterek se sterownika SRS. Zazwyczaj jednak sterownik wobec braku aktualnych usterek w systemie - sam zgasi lampkę kontrolną airbag.
2. Montaż symulatora.
Wyłączyć zapłon.
Odnaleźć pod fotelem pasażera moduł elektroniki rozpoznania obecności pasażera. W zależności od modelu znajduje się w strefie środkowej lub z tyłu siedziska, przymocowany do sprężyny stelaża.
Moduł jest opisany SBE ( SBE - SitzBelegungErkennung ). Do modułu jest przymocowane okrągłe złącze maty, do którego dochodzą przewody biały i niebieski. W tym miejscu montujemy symulator. Sam moduł elektroniczny jest stosunkowo niezawodny, jedyne uszkodzone spotkaliśmy w autach po powodzi.
Montaż w wersji do lutowania.
Odpiąć złącze maty. Złącze jest zabezpieczone zatrzaskiem, który trzeba nacisnąć aby je rozpiąć. Odciąć złącze z kawałkiem przewodu. Dolutować do wtyku symulator zgodnie z kolorami przewodów.
Tak przygotowany symulator podłączyć do modułu pod fotelem.
|