Instrukcja montażu emulatora BMW
  • 3 E36, E46
  • 5 E34, E39
  • 7 E38
  • Z3 E36
  • X3 E83 2002-2009 - tylko wersja europejska
  • X5 E53 1998-2004

    Wszelkie prawa zastrzeżone! Kopiowanie, powielanie i wykorzystywanie zdjęć i opisów w całości lub ich części bez zgody autora jest zabronione i będzie zgłaszane do odpowiednich organów ścigania.

    1. Diagnostyka systemu.

    Objawem uszkodzenia maty jest zapalanie się lampki kontrolnej systemu poduszek powietrznych, w momencie siadania lub wysiadania pasażera. Dobrze jest potwierdzić wystąpienie problemu maty diagnostyką komputerową, ponieważ nie zawsze takie zachowanie lampki jest spowodowane uszkodzeniem maty. Tester zazwyczaj wyświetla kod usterki nr 26.
    W modelu 3 E46 spotkaliśmy przypadki zaniku masy na module elektronicznym maty. Trzeba wówczas doprowadzić nowy przewód masy, najlepiej z oczka masy, które znajduje się na progu, blisko fotela.
    Czasami po zamontowaniu symulatora trzeba skasować kody usterek se sterownika SRS. Zazwyczaj jednak sterownik wobec braku aktualnych usterek w systemie - sam zgasi lampkę kontrolną airbag.


    2. Montaż symulatora.
    Wyłączyć zapłon.
    Odnaleźć pod fotelem pasażera moduł elektroniki rozpoznania obecności pasażera. W zależności od modelu znajduje się w strefie środkowej lub z tyłu siedziska, przymocowany do sprężyny stelaża.
    Moduł jest opisany SBE ( SBE - SitzBelegungErkennung ). Do modułu jest przymocowane okrągłe złącze maty, do którego dochodzą przewody biały i niebieski. W tym miejscu montujemy symulator. Sam moduł elektroniczny jest stosunkowo niezawodny, jedyne uszkodzone spotkaliśmy w autach po powodzi.




    Montaż w wersji do lutowania.

    Odpiąć złącze maty. Złącze jest zabezpieczone zatrzaskiem, który trzeba nacisnąć aby je rozpiąć. Odciąć złącze z kawałkiem przewodu. Dolutować do wtyku symulator zgodnie z kolorami przewodów.



    Tak przygotowany symulator podłączyć do modułu pod fotelem.