Automechanika Frankfurt wrzesień 2008

Motoryzacyjne Targi Automechanika we Frankfurcie - to zawsze wielkie wydarzenie, na które czeka świat tej branży. Nowości, jakie prezentują wystawcy powoli przestają być sensacyjnymi newsami, ponieważ dostępność informacji w sieci internetowej znacznie wyprzedza wydarzenia targowe. Impreza targowa ma obecnie bardziej charakter informacyjny, niż prezentowanie rewelacyjnych nowinek technicznych. Owszem, ukazują się, lecz nie spotyka się ich w takiej skali, jak jeszcze kilka lat wstecz.

Tradycyjnie zawitałem do firmy Autocom. Szwedzki producent zaprezentował nowe funkcje diagnostyczne w programie do diagnoskopów ADP 186/SDP/CDP. Wraz z wydaniem nowej wersji aktualizacji zmieni się interfejs programu. Wprowadzone zmiany pozwolą na bardziej efektywne wykorzystanie możliwości programu, dzięki możliwości swobodnego wyboru parametrów pracy układu z całkowitej listy parametrów bieżących. Będzie można wybrane wartości przedstawić w postaci graficznych wykresów oraz wartościach liczbowych, jak na rysunku poniżej.

Fot.1 Wybór i prezentacja graficzna ocenianych parametrów:
   

Prócz zmian szaty graficznej oraz funkcji diagnostycznych w programie Autocom poszerza bazę danych dla pojazdów ciężarowych o diagnostykę ciągników DAF, Renault oraz naczep Knorr i Wabco. Program dla samochodów osobowych również znacznie się wzbogaci. Z przeprowadzonych rozmów z pracownikami Autocom dowiedziałem się, że wiele marek w istniejącej bazie danych zostanie zaktualizowanych do roczników 2009. Ostatnie zmiany w programach jednostek sterujących, jakie wprowadzili producenci pojazdów, czynią diagnostykę systemów elektronicznych jeszcze bardziej skomplikowaną i bardzo pożądane jest posiadanie narzędzi dysponujących odpowiednim oprogramowaniem.

Z pewną niecierpliwością będziemy czekać na ukazanie się nowej wersji oprogramowania do diagnoskopów Autocom, co, według składanych oświadczeń przez załogę, nastąpi w grudniu 2008.

Każdy uczestnik targów Automechanika zabierze coś dla siebie specyficznego. Niekoniecznie musi mieć to wymiar rzeczowy. Czasem wystarczy zwykła ludzka znajomość, która w kontaktach handlowych jest najistotniejszym elementem i czynnikiem wiążącym współpracę.

Ciekawe spojrzenie