Zapewne zastanawiasz się dlaczego tak jest. A czy potrafisz wskazać inny przyrząd diagnostyczny posiadający te same możliwości diagnostyczne? Spodziewam się twierdzącej odpowiedzi. Jednak będę dalej przekorny i powiem, że nie! Owszem, są inne przyrządy diagnostyczne, które możliwościami diagnostycznymi nie odbiegają od ADP 186. Co zatem ten tester tak wyróżnia?
Często zdarza się w praktyce warsztatowej przypadek trudny do zweryfikowania usterki. Zamiast przeprowadzania żmudnych i czasochłonnych pomiarów elektrycznych, porównywania ich z wartościami wymaganymi przez dokumentacje fabryczne w diagnoskopie ADP 186 zastosowano metodę zwaną pomiarem równoległym. Zastosowanie złączy równoległych jest bardzo nowatorskim rozwiązaniem. Program ADP 186 zawiera procedury testowe umożliwiające szybką lokalizację usterki. Pomiary dokonywane są pod obciążeniem prądowym i porównywane z parametrami granicznymi danego sterownika. Pomiary diagnosta przeprowadza w kilku testach: na wyłączonym zapłonie, przy włączonym zasilaniu, podczas biegu jałowego i przy obciążeniach częściowych, a także podczas próby drogowej. Każdy wynik pomiaru wyświetlany jest na ekranie monitora, a błędy zaznaczane są przez program wyróżnionym czerwonym kolorem.
Jak przebiega pomiar równoległy? Polega ona na wpięciu pomiędzy badany sterownik silnika a jego wiązkę elektryczną odpowiedniego adaptera. Ile rozwiązań konstrukcyjnych przyłączy sterowników, tyle jest możliwa liczba adapterów pomiarowych. Adapter równoległy, czyli przewód testowy, łączony jest przewodami połączeniowymi z modułem ADP 186. Program urządzenia wysyła obciążenie prądowe do instalacji elektrycznej i mierzy spadek napięcia, który z kolei porównywany jest z wartościami granicznymi zapisanymi w bazie danych testera. Na wynik pomiaru składa się informacja zawierająca opis numeru (oznaczenie cyfrowe lub literowo-cyfrowe) pinu sterownika, nazwę mierzonego obwodu (masa, napięcie zasilające np. cewkę przekaźnika głównego, czujnik temperatury itp.), wartość zmierzoną i wartość dopuszczalną przy zadanych warunkach testu.
Ponadto ADP 186 posiada wbudowany multimetr oraz czterokanałowy oscyloskop cyfrowy. Narzędzia te umożliwiają bardzo precyzyjne określenie sprawności elektrycznej różnego osprzętu silnika, np. test sprawności przepływomierzy powietrza, czujników położenia przepustnicy itp. Pomiary są automatycznie rejestrowane przez program diagnoskopu i istnieje możliwość ich zapisu na twardy dysk komputera. Umożliwia to diagnoście porównanie sygnałów elektrycznych wybranych czujników i szybką lokalizację usterki. Wszystkie przeprowadzone pomiary można udokumentować klientowi w postaci wydruku.
Kolejną pomoc stanowi baza danych i praktyczne informacje o elementach układu, która jest zaimplementowana do programu ADP 186. Diagnosta w oparciu o zawarte dane może łatwo zlokalizować złącze diagnostyczne i poszczególne podzespoły w samochodzie. Naprawę umożliwiają opcje pomocy dotyczące funkcjonowania systemu i jego czujników, opisy schematów elektrycznych układu.
ADP 186 to proste, szybkie narzędzie zawierające dane pomiarowe. Nie musisz ślęczeć nad dokumentacjami, szperać w nich, porównywać wyniki pomiarów. Poza tym nie zawsze zdążysz zmierzyć krótkotrwałe impulsy elektryczne i je ocenić przy zmieniających się obciążeniach. Te czynności wykona ADP 186. Zamiast godzinami spędzać czas w poszukiwaniu usterki z ADP 186 ten czas masz dla siebie, na inne sprawy. Poznaj dlaczego warto postawić na kompleksowe rozwiązanie dla Twojego warsztatu.
KIEDY DIAGNOSTYKA POKŁADOWA JEST NIEWYSTARCZAJĄCA....
...TO POMIARY RÓWNOLEGŁE SĄ ROZWIĄZANIEM TEGO PROBLEMU!!!
Dlaczego równolegle?
Chociażby w poniżej opisanych przypadkach, kiedy diagnostyka OBD jest niewystarczająca.
Przykład 1: Brak zapisanych kodów usterek w badanym systemie
Możliwe to jest od nieprawidłowego sygnału z czujnika obrotów wału do sterownika silnika. Ogólnie sygnał jest zaakceptowany przez ECU, lecz na podstawie tego sygnału problem przenosi się dalej (przygotowanie mieszanki itp.). Jeśli sprawdzasz dane poprzez złącze szeregowe OBD, nie znajdziesz usterki (brak zarejestrowanych kodów błędów).
Za pomocą narzędzi równoległych możesz mierzyć obwody sygnałów wejściowych/wyjściowych.
Przykład 2: Kody usterek pozostają, choć uszkodzony podzespół jest wymieniony
Wynika to z opisu kodu usterki w ECU, np. 'czujnik temperatury silnika-obwód otwarty' albo 'zwarcie obwodu do masy', pomimo wymiany czujnika naprawa nie odniosła skutku. Musisz zmierzyć obwód i sprawdzić sygnały wejściowe/wyjściowe.
Za pomocą narzędzi równoległych możesz mierzyć obwody sygnałów wejściowych/wyjściowych.
Przykład 3: Brak komunikacji przez złącze OBD
Należy znaleźć przyczynę braku komunikacji, ponieważ mogła nastąpić przerwa w połączeniach ze sterownikiem, brak zasilania lub nieprawidłowe połączenia masy z ECU.
Za pomocą pomiarów równoległych znajdziesz brakującą masę lub niestaqbilne zasilanie 5V do czujników.
Diagnostyka równoległa wprowadza alternatywny wymiar!
Przy użyciu narzędzia do diagnostyki równoległej Autocom, ADP 186, zmniejszasz koszty i czas pracy. Nieskomplikowana staję się instalacja elektryczna przy zastosowaniu adapterów równoległych i wprowadzeniu skutecznego programu do analizy.
Oprogramowanie do diagnostyki równoległej jest łatwe w użytkowaniu, poprzez naciśnięcie przycisku oscyloskopu lub multimetru, możesz sprawdzać wszystkie sygnały ze sterownika do czujników i odwrotnie. ADP 186 daje możliwości obserwacji w czasie rzeczywistym parametrów (oscyloskop), które zamierzałeś odkryć przez diagnostykę szeregową OBD.
Diagnostykę równoległą można prowadzić krok po kroku lub w sposób automatyczny.
Narzędzie diagnostyczne Autocom, ADP 186, jest najlepszym rozwiązaniem na rynku, gdyż jako jedyne posiada możliwości pomiarów równoległych i szeregowych OBD.
Autocom ADP 186 - Inteligentna diagnostyka
Najlepsze wielomarkowe równoległe/szeregowe narzędzie dla warsztatów!
- Najlepsze równoległe i szeregowe OBD narzędzie na rynku
- Łatwe w użyciu i oszczędzające koszty i czas pracy
- Sprawdzenie wszystkich fizycznych sygnałów ze sterownika z dużą dokładnością
- Oprogramowanie oparte na komputerze PC z regularnymi uzupełnieniami protokołów OBD i równoległych
- Technologia multipleksowa
- Link do danych diagnostycznych pojazdu (Tolerance Data)
Pomiar równoległy
- Wiarygodne sprawdzenie punktów masowych podczas dokonywanych pomiarów
- Indywidualna ocena każdego obwodu
- Pełna automatyka lub ręczna kontrola przy testach krok po kroku
- Zabudowane funkcje multimetru, oscyloskopu, elektronicznego break-out-box
- Możliwa diagnostyka w pojazdach starszych nie posiadających złącza diagnostycznego
- Zachowanie i wydruk wyników testów (archiwizacja)
- Zakres pomiarowy do 186 kanałów na złączu sterownika ECU
- Nieskomplikowana eliminacja usterek w instalacji elektrycznej pojazdu
- Nie trzeba wyszukiwać wartości mierzonych na pinach, baza danych w oprogramowaniu ADP 186 kontroluje to automatycznie
- Przewody równoległe dostępne są dla wielu marek i modeli.
Diagnostyka pokładowa OBD
- Odczyt i kasowanie kodów usterek
- Aktywacje
- Regulacje
- Odczyt bieżących parametrów
- Programowanie
- Odczyt w standardzie eOBD i OBD II
- Zachowanie i wydruk wyników testów
Wyposażenie standardowe
- ADP186 dostarczane jest z następującym wyposażeniem
- Oprogramowanie na CD
- Walizka ochronna
- 16 pinowy kabel OBD
- Przejściówka OBD dla VAG, PSA, MB, BMW, Renault, Fiat, Volvo, Saab oraz inne marki
- Dwa przewody połączeniowe do pomiarów równoległych
- Dwa przewody pomiarowe
- Kabel USB
- Kabel połączeniowy RS232
- Kabel zasilający
Informacje techniczne
- 186 analogowych kanałów
- Zintegrowany oscyloskop
- Dwu kanałowy multimetr z funkcją pomiaru napięcia, rezystancji, częstotliwości, czasu i współczynnika wypełnienia impulsu
- USB, Bluetooth (opcjonalnie) lub połączenie RS232
- Długość 370mm
- Szerokość 50mm
- Wysokość 180mm
- Ciężar (wraz z walizką) 4.6kg
- Roczna gwarancja
Wymagania systemowe
Minimum:
- Windows 98/ME/2000/NT/XP*
- Procesor Pentium 300 MHz lub podobny
- Złącze RS232, USB lub Bluetooth
- Napęd CD-ROM
- 128MB pamięci
- 250 - 300 MB wolnego miejsca na dysku
- Rozdzielczość 800x600, 256 kolorów
Rekomendowane:
- Windows Vista/ XP SP3
- Procesor IntelŽ PentiumŽ 1,7 GHz lub wyższy
- Złącze USB lub Bluetooth
- Napęd DVD
- Rozdzielczość 1024x768 lub wyższą, 32 bitowy system kolorów
- 1024-2048 MB pamięci RAM
- 800 MB wolnego miejsca na dysku
- Microsoft.NET Framework 2.0 lub wyższy (zazwyczaj zawarty w wersji Windows)
- Microsoft Data Access Components (MDAC) 2.8 9zawarty w XP SP2 i Vista)
- Microsoft Jet Data Engine 4.0 (w każdym Windows)
- Adobe Acrobat Reader 4.0 lub wyższy
XP* - Aby oprogramowanie ADP działało prawidłowo styl Windows musi być ustalony na Classic - klasyczny